مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 07:252020-01-26بين الملل

عفو بین الملل در نهمین سالروز انقلاب مصر: سیسی هزاران منتقد را بازداشت کرده است


عفو بین الملل در گزارشی به مناسبت سالروز انقلاب ژانویه مصر از وضعیت حقوق بشر و سرکوب فعالان توسط رییس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

- عفو بین الملل در نهمین سالروز انقلاب مصر: سیسی هزاران منتقد را بازداشت کرده است عفو بین الملل در گزارشی به مناسبت سالروز انقلاب ژانویه مصر از وضعیت حقوق بشر و سرکوب فعالان توسط رییس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربیه، سازمان عفو بین الملل با انتشار توییتی در صفحه اختصاصی خود به مناسبت انقلاب ژانویه مصر نوشت: نظام عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر از زمان شکل گیری انقلاب این کشور در 25 ژانویه 2011 تاکنون از ابزارهای سرکوبگرانه مشابه دوران حسنی مبارک، رییس جمهوری پیشین این کشور، ازجمله جایگزینی بازداشت اداری به جای بازداشت موقت، استفاده کرده است.

طبق این گزارش، سیسی درحالی هزاران فعال صلح جو و منتقد دولت را بازداشت کرده است که هیچگونه تضمینی برای اجرای محاکمه عادلانه علیه آنها وجود ندارد.

انقلاب مصر خواسته های آزادی و عدالت اجتماعی را به همراه داشت اما حقوق بشر در این کشور در سایه تصویب قوانین سرکوبرانه، تضعیف استقلال دستگاه قضا و تحمیل محدودیت های سختگیرانه بر رسانه ها، سازمان های غیردولتی، اتحادیه های کارگری و احزاب، به شکل بی سابقه و فاجعه باری بدتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بین الملل در نهمین سالروز انقلاب مصر: سیسی هزاران منتقد را بازداشت کرده است

عفو بین الملل در نهمین سالروز انقلاب مصر: سیسی هزاران منتقد را بازداشت کرده است