مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 15:502020-01-25اقتصادي

احتمال پرواز دسته های ملخ به استان بوشهر از بهمن ماه وجود دارد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: احتمال پرواز دسته های ملخ استان بوشهر از بهمن ماه وجود دارد.

- خسرو عمرانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به بارش های مناسب سه ماه گذشته و افزایش رطوبت خاک در استان بوشهر، پیش بینی می شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ های صحرایی واردشده از سال قبل در کانون های آلوده استان باشیم.

وی تصریح کرد: البته ملخ های واردشده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی کردند باعث نگرانی است که نباید از آن ها غافل شد.

عمرانی اضافه کرد: با توجه به بارش های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز دسته های ملخ به این استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می شود امسال با توجه به رشد کانون های ملخ های صحرایی، خسارت های این آفت در استان افزایش یابد که انتظار می رود نیاز به سطح مبارزه بالای 80 تا 100 هزار هکتار باشد.

عمرانی گفت: پارسال سطح مبارزه با ملخ های صحرایی در استان بوشهر 104 هزار هکتار بود که بیش ترین آن به ترتیب در شهرستان های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال پرواز دسته های ملخ به استان بوشهر از بهمن ماه وجود دارد

احتمال پرواز دسته های ملخ به استان بوشهر از بهمن ماه وجود دارد