مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 13:062020-01-25اقتصادي

34 پروژه میراث فرهنگی کرمانشاه در دهه فجر امسال افتتاح می شود


امید قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یک هتل و یک هتل آپارتمان در هجیج و نودشه از توابع شهرستان پاوه، تعداد 22 اقامتگاه بوم گردی، یک مجتمع اقامتی در نودشه، پروژه ساماندهی طاق گرا در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

قادری با اشاره به احداث سه بازارچه دائمی صنایع دستی در استان، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث این سه بازارچه در شهرستان های اسلام آبادغرب، روانسر و صحنه با اعتبار اولیه نزدیک به 2 میلیارد تومان، تابستان امسال آغاز شد که در دهه فجر امسال افتتاح می شوند.

او در ادامه از کلنگ زنی چهار بازارچه دیگر در استان طی دهه فجر خبر داد و گفت: طبق برنامه، در این ایام کلنگ زنی چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، قصرشیرین و هرسین را خواهیم داشت.

قادری در خاتمه گفت: مرمت مرحله نخست بازار چال حسن خان، حمام قدیمی تکیه معاون الملک، انتقال و رونمایی قرآن های مرمت شده خطی به موزه پاوه از دیگر برنامه های میراث فرهنگی کرمانشاه در دهه فجر امسال است.

هم اکنون 250 رشته صنایع دستی مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد 60 رشته آن در استان کرمانشاه فعال است.

جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیورآلات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

34 پروژه میراث فرهنگی کرمانشاه در دهه فجر امسال افتتاح می شود

34 پروژه میراث فرهنگی کرمانشاه در دهه فجر امسال افتتاح می شود