مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:402020-01-25اقتصادي

:: باکو- همکاری با همسایگان


جمهوری آذربایجان برای توسعه اقتصاد غیرنفتی و رهایی از اقتصاد تک محصولی نفت با استفاده از ظرفیت های ترانزیتی، گسترش همکاری با کشور های منطقه را یکی از اولویت های فعالیت های اقتصادی خود قرار داده است.

موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی بسیار مناسب جمهوری آذربایجان و قرار گرفتن در میان دو کشور بزرگ منطقه یعنی روسیه و ایران که هر دو به آب های آزاد دسترسی دارند، شرایط مناسبی برای دولت باکو جهت پیش بردن اهداف اقتصادی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های ترانزیتی خود در قالب همکاری با مسکو و تهران را فراهم می کند.

جمهوری آذربایجان در حال حاضر در قالب چند طرح حمل و نقل مهم منطقه ای برای توسعه ظرفیت های ترانزیتی خود در همکاری با کشور های منطقه تلاش می کند که البته طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب در این زمینه برای این کشور در اولویت است.

توافقنامه راه اندازی دالان بین المللی حمل و نقل شمال جنوب در ماه سپتامبر سال 2000 میلادی میان روسیه، ایران و هند در شهر سنت پترزبورگ به امضا رسیده و جمهوری آذربایجان در ماه سپتامبر سال 2005 میلادی به توافقنامه توسعه این دالان حمل و نقل بین المللی ملحق شد.

هدف از توسعه دالان حمل و نقل شمال - جنوب انتقال محموله ها از کوتاه ترین مسیر از هند و از طریق خاک ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به کشور های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

:: باکو- همکاری با همسایگان

:: باکو- همکاری با همسایگان