مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:552020-01-25اقتصادي

48 تعاونی جدید در کردستان تشکیل شد


علی اصغر عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 54 عضو و سرمایه گذاری اولیه حدود 20 میلیارد ریالی و اشتغالزایی 416 نفری در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه با این 48 تعاونی تعداد تعاونی های فعال استان به یک هزار و 70 تعاونی رسیده است، اضافه کرد: 16 هزار و 548 نفر در کل تعاونی های فعال استان مشغول بکار هستند.

عباشی یادآور شد: یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصاد کشور روحیه جمعی و فضای همکاری اجتماعی است که فعالیت با تعاون، همکاری و خرد جمعی، ماندگاری بیشتری داشته و در ایجاد فرصت های شغلی بادوام اثرگذار است.

عباسی با بیان اینکه تعداد اعضای این تعاونی های 205 هزار نفر است، افزود: 41 درصد اعضای تعاونی های استان را بانوان تشکیل می دهند.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر بوده ولی تعداد اعضا به موجب ماده 6 قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، به استثنای یک مورد، سقفی برای حداکثر تعداد عضو برای شرکت های تعاونی تعیین نشده و فقط شرکت های تعاونی مسکن که احداث واحدهای مسکونی اعضا را بر عهده دارند، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

48 تعاونی جدید در کردستان تشکیل شد

48 تعاونی جدید در کردستان تشکیل شد