مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 11:472020-01-24سياسي

سالانه 4.6 میلیون تُن محصولات زراعی در استان اصفهان تولید می شود


حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک زاده روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: استان اصفهان با دارا بودن 568 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت کل استان و 3.

9 درصد از اراضی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اصفهان با شرایط متنوع آب و هوایی استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد عنوان کرد: در مناطق گرم و خشک خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل سرد استان انواع محصولات دانه دار و هسته دار کشت می شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان ادامه داد: مجموع اراضی باغی استان 79 هزار هکتار و عمدتا انواع سیب درختی، به، انگور، گلابی، زردآلو، بادام و پسته است.

وی مجموع تولیدات باغی و گلخانه ای استان اصفهان در شرایط عادی را نیز 800 هزار تُن برآورده کرد و افزود : بخش کشاورزی استان در زمینه تولید شیرخام، گوشت مرغ و قرمز، تخم مرغ، محصولات گلخانه ای، شترمرغ، بوقلمون و ماهی زینتی رتبه های اول تا سوم را داراست.

وی تصریح کرد: برای جایگزینی ارقام جو و گندم که برای هر منطقه ای متناسب با خودش محصولات گواهی شده تولید می شود که در شرایط گرمای شدید، خشکی و آب شور بتواند رشد کند و این امر نشان می دهد که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 4.6 میلیون تُن محصولات زراعی در استان اصفهان تولید می شود

سالانه 4.6 میلیون تُن محصولات زراعی در استان اصفهان تولید می شود