مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 08:102020-01-24سياسي

تأملی در چهارباغ و مسائل آن


نگاهی به بیرون انداخت و با صدای گرفته گفت: «نمیدونم کِی دست از سر چهارباغ برمی دارن؟ هرکی میاد سر کار می خواد خودی نشون بده، یه روز حوض می سازن، - ایسنا/اصفهان نگاهی به بیرون انداخت و با صدای گرفته گفت: نمیدونم کِی دست از سر چهارباغ برمی دارن؟ هرکی میاد سر کار می خواد خودی نشون بده، یه روز حوض می سازن، فردا باغچه می کَنن، یه روز نرده می ذارن، یه روز زنجیر.

چراغ عوض می کنن، نیمکت می ذارن، آخه بقیه شهر هم حق دارن، دست از سر این خیابون بردارید.

چهارباغِ دهه سی.

یاد پدر بخیر گذری بر نقش و نگار خیابان های اصفهان در نیمه اول قرن حاضر عنوان یازدهمین نشست پنجشنبه های اصفهان بود که شامگاه پنج شنبه سوم بهمن ماه در سرای قزلباشِ چهارباغ عباسی برگزار شد.

محمود درویش، حسین مسجدی و محمد عرب بنا داشتند در این نشست، مباحثی را درباره چهارباغ بیان کنند و محمدعلی صرامی، رییس سابق موزه هنرهای معاصر اصفهان و کارشناس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از همه با معرفی یک کتاب گفت: کتاب از نقش و نگار درودیوار شکسته تقریباً صد صفحه است که سال 1385 به چاپ رسیده؛ اواسط دهه هشتاد زمانی که بنده معاون موزه هنرهای معاصر اصفهان بودم، با پیشنهاد یکی از دوستان اصفهان شناس به نام غلامرضا نصراللهی به این نتیجه رسیدیم که اگر ما بتوانیم جداره بیرونی مبلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأملی در چهارباغ و مسائل آن

تأملی در چهارباغ و مسائل آن