مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 15:552020-01-23اقتصادي

احتمال یخ زدگی لوله و ترکیدگی کنتورهای آب


مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کشور، درباره احتمال یخ زدگی و ترکیدگی کنتورها و لوله های آب به علت افزایش برودت هوا هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی سید زاده با اشاره به اینکه در زمان هایی که دمای هوا به صورت یکباره کاهش می یابد و به زیر صفر درجه می رسد، احتمال یخ زدگی افزایش می یابد، گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی، استان های غربی و شمال غربی در معرض این اتفاق هستند.

وی با بیان اینکه راهکارهای ساده ای برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های انشعاب آب وجود دارد، افزود: قرار دادن کیسه هایی که در آن پشم شیشه قرار گرفته است یا گونی هایی با پوشال، کیسه های حاوی خاک اره، کاه و سایر الیاف طبیعی و مصنوعی در داخل محفظه کنتور و عایق کردن لوله های سطحی و لوله هایی که از کنتور به داخل ساختمان می آیند مانع از یخ زدگی و ترکیدگی کنتور و لوله ها خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور ادامه داد: نکته مهم در این حادثه، زمانی است که کنتور و لوله یخ زده است؛ در این حالت اصلا نباید از حرارت مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا لوله برای یخ زدایی استفاده کرد.

سیدزاده گفت: در این حالت برای یخ زدایی باید از آب ولرم و استفاده از دستمال هایی که به آب داغ آغشته هستند، استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال یخ زدگی لوله و ترکیدگی کنتورهای آب

احتمال یخ زدگی لوله و ترکیدگی کنتورهای آب