مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 13:152020-01-23پزشكي

تغییر سبک زندگی از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند


الهام بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنترل وزن، ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی، کاهش مصرف چربی های اشباع شده، محدود کردن مصرف گوشت قرمز، افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات، محدود کردن مصرف مواد غذایی سرخ شده و قطع مصرف الکل در کاهش ابتلای افراد به سرطان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل خطر در بیماری های غیرواگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است، اظهار داشت: داشتن سبک زندگی سالم نقش چشمگیر در کاهش ابتلای افراد به انواع سرطان دارد و با داشتن فعالیت بدنی منظم به صورت دستکم روزانه 30 دقیقه و پنج روز در هفته، احتمال ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

وی گفت: الگوی تغذیه ای صحیح و سه اصل تعادل، تنوع و تناسب، تمام مواد مغذی و اصلی مورد نیاز بدن را از طریق مصرف همه گروه های غذایی از جمله نان و غلات، میوه ها، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ، حبوبات، مغزها و لبنیات تامین می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه طبق آخرین آمار منتشر شده، سرطان معده به عنوان شایع ترین عامل اصلی مرگ و میر در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی است افزود: بیماری های غیرواگیر، عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در تمام کشورهای جهان است که پیشگیری و کنترل آن، نیازمند فرهنگ سازی و تلاش جمعی دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر سبک زندگی از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند

تغییر سبک زندگی از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند