مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 11:452020-01-23اقتصادي

سرعت افت آب های زیرزمینی قزوین کاهش پیدا کرد


یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین روز پنجشنبه در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگازی با کم آبی قزوین افزود: در سال های اخیر میزان افت آب های زیرزمینی این استان سالانه یک متر و 68 سانتیمتر بود که این رقم امسال با بارش های قابل توجه و انسداد چاه های غیر مجاز به 40 سانتیمتر کاهش یافته و امیدواریم به زودی به صفر برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین همچنین گفت: در سطح استان قزوین یکهزار و 700 حلقه چاه فرم پنج وجود دارد که غیرمجاز محسوب می شوند که مهر و موم و بسته شده اند و امسال نیز برای پر کردن آنها حکم قضایی گرفتیم که از این اقدام سالانه شاهد 75 میلیون متر مکعب صرفه جویی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یک هزار و 188 حلقه چاه فرم یک یا مجاز در استان قزوین وجود دارد که نیمی از آنها دارای کنتور هوشمند شده و 422 حلقه نیز با هدف الزام به نصب کنتور فعلا مهر و موم شده اند که با این اقدامات سالانه شاهد 130 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب خواهیم بود.

ملکی همچنین خواستار برنامه ریزی برای استفاده از پساب ها شد و گفت: سالانه 30 میلیون متر مکعب پساب در استان قزوین رها می شود که باید از این ظرفیت به خوبی برای تامین آب صنایع و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت افت آب های زیرزمینی قزوین کاهش پیدا کرد

سرعت افت آب های زیرزمینی قزوین کاهش پیدا کرد