مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 08:102020-01-23پزشكي

هشدار دامپزشکی خوشاب نسبت به خطر بروز بیماری تب برفکی


دامپزشکی خوشاب نسبت به خطر بروز بیماری تب برفکی در دامداریها ی این شهرستان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: با توجه به بروز بیماری تب برفکی در یکی از استانهای کشور دامداران شهرستان از خرید دام بدون هویت بهداشتی جداً خودداری کنند.

محمود ترخاصی با توصیه به دامداران خوشاب گفت: از خرید دام جدید برای نگهداری بویژه از میدان دام و دامهای بدون گواهی بهداشتی دامپزشکی جداً خوداری و ازتردد افراد بویژه کسانی که با میادین خرید وفروش دام ،کشتارگاه ها و سایر دامداریها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری ، جلوگیری کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله ریزش بزاق و زخم های دهانی ، لنگش، قطع ناگهانی وکاهش تولید شیر مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند .

بیماری تب برفکی بیماری ویروسی می باشد که ویروس تب برفکی دارای انواع مختلفی است که واکسیناسیون برعلیه هرنوع ، دام را در برابر دیگر انواع آن مقاوم نمی کند.

عوامل مختلفی مانند نقل و انتقال دامهای آلوده ، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام آلوده ، حمل و نقل خودرو های حمل دام باعث انتشاربیماری می شود و بهترین راه پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی رعایت کامل شرایط بهداشتی- قرنطینه ای دامداریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی خوشاب نسبت به خطر بروز بیماری تب برفکی

هشدار دامپزشکی خوشاب نسبت به خطر بروز بیماری تب برفکی