مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 04:252020-01-23اقتصادي

تخصیص 720 میلیون تومان برای مقابله با فرسایش بادی در سربیشه


720 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مقابله با فرسایش بادی در شهرستان سربیشه اختصاص یافت.

- مرکز خراسان جنوبی، رییس اداره منابع طبیعی سربیشه با اشاره به 6 منطقه کانون بحرانی در این شهرستان گفت: این مناطق شامل درح، حسین آباد غیناب و نازدشت، دشت سربیشه، تگ نمدی و نوار مرز، قسمتی از طبس مسینا واقع در سربیشه و مختاران است.

فتحی مساحت همه مناطق تحت فرسایش بادی در استان را 163 هزار و 282 هکتار اعلام کرد و افزود: مساحت همه کانون های بحرانی در سربیشه 113 هزار و 273 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، سه پروژه برای کاهش بیابانزایی در شهرستان سربیشه اجرایی شده است گفت: پروژه هرزآب (احداث هلالی آبگیر همراه با بذر پاشی) در 200 هکتار از عرصه های دشت سربیشه با اعتبار 71 میلیارد و 646 هزار تومان در حال اجراست که تاکنون حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فتحی با اشاره به دیگر طرح های بیابانزدایی در این شهرستان افزود: آماده سازی نهال کاری و آبیاری برای تثبیت شن های روان و کاهش آمار فرسایش بادی در یکی دیگر از مناطق بحرانی به مساحت 270 هکتار در حال اجراست.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه موضوع دیگر قرارداد از محل اعتبارات صندوق توسعه را اجرای بادشکن زنده در حاشیه مزارع سربیشه با مساحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 720 میلیون تومان برای مقابله با فرسایش بادی در سربیشه

تخصیص 720 میلیون تومان برای مقابله با فرسایش بادی در سربیشه