مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 17:082020-01-22اقتصادي

استاندار یزد تدوین ضوابط توسعه گلخانه ها را خواستار شد


محمدعلی طالبی با اشاره به لزوم حفاظت از منابع آبی محدود استان تصریح کرد: در همین راستا و در زمینه توسعه گلخانه ها باید جدی بر اساس راهبردهای حفاظت از منابع آب الزاماتی تدوین شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشامگاه چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، وی با اشاره به طرح های ارائه شده در شورا درباره گلخانه ها گفت: در زمینه توسعه گلخانه ها باید اقدام ها دقیق و در راستای اهداف باشد .

10 درصد سطح زیرکشت گلخانه های کشور در این استان یزد قرار دارد.

یزد رتبه نخست تولید گوشت بلدرچین و کبک و پرورش اسب اصیل عرب ، رتبه دوم تولید محصول گلخانه ای، جایگاه سوم تولید پسته، مقام چهارم تولید زردآلو و قیسی ، مقام پنجم تولید انار ، رتبه هشتم تولید خرما ، دهم تولید تخم مرغ و چهاردهم تولید شیر را دارد.

زمین های قابل کشت استان 170 هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی ، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، 116 هزار هکتار آن کشت می شود و از این میزان 69 درصد مربوط به باغ ها و 31 درصد مربوط به زمین های زراعی است.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار یزد تدوین ضوابط توسعه گلخانه ها را خواستار شد

استاندار یزد تدوین ضوابط توسعه گلخانه ها را خواستار شد