مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 10:552020-01-22دانش

انتشار مقاله دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت در نیچر کامیونیکیشنز


عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت مقاله ای در نشریه معتبر نیچر کامیونیکیشنز به چاپ رسانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت؛ این مقاله که با همکاری پژوهشگرانی از کشور استرالیا به رشته تحریر درآمده، به بررسی دستاورد های اخیر و چالش های پیش روی نانو غشا ها برای استخراج یون لیتیوم از آب دریا اختصاص یافته است.

نشریه Nature Communications، یکی از معتبرترین نشریات خانواده نیچر و از زیر گروه ب نشریات برتر، آن است.

بر اساس این مقاله، پیش بینی های اخیر نشان می دهد که تقاضا برای یون لیتیوم به صورت فزاینده ای در حال افزایش است؛ به نحوی که در سال های آینده این ماده به یک منبع مهم ژئوپلیتیک تبدیل می شود.

مقدار یون لیتیوم در آب دریا تقریبا 230 هزار میلیون تن تخمین زده می شود که این میزان 57 هزار برابر بیشتر از فراوانی این عنصر در سطح خشکی است.

با این حال، غلظت کم یون لیتیوم و همزیستی آن با یون های کاتیونی هم تراز مانند یون سدیم و پتاسیم در آب دریا باعث شده که استخراج یون لیتیوم از این منبع بسیار چالش برانگیز باشد.

در این همکاری که بخشی از آن به نگارش یک مقاله مروری جامع منجر شده، به واکاوی مسائل و چالش های بزرگ استخراج یون لیتیوم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت در نیچر کامیونیکیشنز

انتشار مقاله دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت در نیچر کامیونیکیشنز