مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 07:302020-01-22اقتصادي

مارگارین، معضل پنهان شهرری در آستانه هفتاد سالگی


کارخانه مارگارین در شهرری پس از 66 سال همچنان در میان بافت شهری و مسکونی به فعالیت خود ادامه می دهد و در این بین وعده و وعیدهای مسؤولان برای جابه جایی این کارخانه قدیمی به قوت خود باقی است و معلوم نیست چرخ این کارخانه تا کی قرار است روی سلامت مردم و محیط زیست حرکت کند.

- خبرگزاری فارس از شهرری؛ سید مهدی حسینی: فرضاً شخصی در کشور توسعه یافته ای زندگی می کند و قصد خرید خانه دارد، بعد از خرید می شنود که در 100 متری خانه اش یک کارخانه بزرگ وجود دارد! احتمالاً او این گزاره را یا باور نمی کند یا با خنده از کنار آن می گذرد زیرا که می داند این امر با استانداردهای عرفی و قانونی زندگی شهری تفاوت دارد و از آنجا که در این شهر قانون حرف اول و آخر را می زند آن را به مثابه مزاحی بیشتر در نظر نمی گیرد.

اما این حکایت هرچقدر که برای آن شهروند غریب و دور از ذهن باشد اینجا در تهران داستانی قریب و واقعی است، برای مردمانی که در شهرری نزدیک سه راه ورامین زندگی می کنند و علاوه بر تحمل آلودگی افسارگسیخته تهران مجبورند مخاطرات تنفسی و زیست محیطی کارخانه روغن مارگارین را نیز تحمل کنند.

کارخانه کجاست؟ کارخانه مارگارین از سال 1332 با ظرفیت روزانه تولید 8 تن روغن آغاز به کار کرد و اکنون توان تولید خود را به 1000 تن در روز رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارگارین، معضل پنهان شهرری در آستانه هفتاد سالگی

مارگارین، معضل پنهان شهرری در آستانه هفتاد سالگی