مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 07:052020-01-22اقتصادي

مرغوبیت مکانی ملاک محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی می شود


معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران تدوین شد.

- معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران تدوین شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران در این باره گفت: این لایحه با هدف دریافت عادلانه عوارض از املاک شهری متناسب با متغیرهای واقعی مترتب بر قیمت املاک در حوزه های مختلف و کاهش تبعیض های موجود تدوین شده است.

وی افزود: قرار است در نتیجه تدوین این لایحه ساختار نامتوازن سطح توسعه مناطق 22 گانه شهر تهران اصلاح شود.

گلپایگانی گفت: به همین دلیل اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری با توجه به وابستگی میزان عوارض به قیمت واقعی ملک بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی املاک و قیمت منطقه ای که توسط وزارت اقتصاد و دارایی(سازمان امور مالیاتی کشور) ارائه می شود، به منظور هدایت و توسعه هماهنگ و پایدار شهر تهران، این لایحه را تنظیم کرده است.

معاون شهردار تهران بیان کرد: با توجه به اینکه از جمله اهداف طرح جامع شهر تهران تا افق 1404 توسعه هماهنگ و پایدار شهر بوده است، به منظور تعدیل نابرابری ها و تأمین خدمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغوبیت مکانی ملاک محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی می شود

مرغوبیت مکانی ملاک محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی می شود