مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 13:062020-01-21پزشكي

حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی در ورامین ممنوع است


محمد جعفرپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در برخی از نقاط کشور از دامداران درخواست میشود تا بدون اخذ گواهی بهداشت قرنطینه ای از دامپزشکی مبداء، نسبت به حمل و نقل دام اقدام نکنند.

وی افزود: افرادی که قصد جاجایی دام از سایر استان های کشور به شهرستان ورامین دارند موظفند تا از شبکه دامپزشکی شهر مبداء، گواهی حمل قرنطینه بهداشتی را تحول گرفته و به دامپزشکی مقصد تحویل دهند.

وی تأکید کرد: دامداران به هیچ عنوان دامی را که مورد واکسیناسییون تب برفکی قرارنگرفته جابجا نکنند چرا که این امر موجب شیوع بیماری در شهرستان خواهد شد.

جعفرپور تصریح کرد: حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر عملیات واکسیناسیون دام های شهرستان علیه بیماری تب برفکی انجام شده ولی موفقیت در اجرای این طرح، به همکاری تمامی افراد و ممانعت از ورود دام های بدون مجور ارتباط مستقیم دارد.

تب برفکی یا بیماری دهان و پا بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می شود.

این ویروس عامل بیماری، در ابتدا به مدت دو تا سه روز در دام تب شدید ایجاد نموده وبه دنبال آن تاول هایی در داخل دهان و روی پا ظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی در ورامین ممنوع است

حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی در ورامین ممنوع است