مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 12:552020-01-21بين الملل

بریتیش پترولیوم انگلیس از میدان نفتی کرکوک عراق خارج شد


منابع آگاه اعلام کردند پس از آنکه شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس نتوانست برای توسعه میدان نفتی کرکوک با مقامات عراقی به توافق برسد این میدان را ترک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از نزدک ، بریتیش پترولیوم انگلیس با پایان یافتن توافق 100 میلیون دلاری با عراق برای اکتشاف نفت در کرکوک و عقب نشینی از بستن توافق جدید در استخراج نفت از این منطقه تمام نیروهای خود را خارج کرده و عراق را ترک کرده است.

منابع آگاه می گویند: از دیگر دلایل خروج بریتیش پترولیوم انگلیس از کرکوک ارزیابی مجدد شرکت های غربی نسبت به ریسک حضور در عراق در سایه اعتراضات در این کشور و تشدید تنش بین آمریکا و ایران است.

این منابع می گویند ماه گذشته میلادی این شرکت نفتی انگلیسی- هلندی به مقامات عراقی اعلام کرد که پس از 6 سال و با پایان یافتن مدت زمان قرارداد برای اکتشاف در کرکوک نیروهای خود را خارج خواهد کرد.

یک مقام بلند پایه شرکت نفت شمال عراق که مسئول پیگیری فعالیت های نفتی در کرکوک است خروج شرکت نفتی انگلیسی در منطقه کرکوک را تایید کرده است.

این مقام عراقی تاکید کرد نتایج مطالعات شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس نیز درباره اکتشافات نفتی کرکوک به شرکت نفت شمال عراق تحویل داده شده که البته از منظر عراقی ها خیلی جذاب نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریتیش پترولیوم انگلیس از میدان نفتی کرکوک عراق خارج شد

بریتیش پترولیوم انگلیس از میدان نفتی کرکوک عراق خارج شد