مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:402020-01-21اجتماعي

فارس برترملی در پرورش ماهیان خاویاری


مزرعه ماهیان خاویاری با ظرفیت 30تن گوشت و 350 کیلوگرم خاویار در سال دراستهبان درحال فعالیت است.

- مدیر پرورش دهنده ماهیان خاویاری در مناطق غیر ساحلی در استهبان گفت: این مزرعه با ظرفیت 30تن گوشت و 350 کیلوگرم خاویار در سال در حال فعالیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مرکز فارس، نسرین آذرخش بانوی 37 ساله بامدرک فوق لیسانس در روستای باغشاد از توابع شهرستان استهبان در سال 87 با پرورش ماهیان قزل آلا مزرعه ماهیان را راه اندازی کرد.

وی بعد ازمدتی بامشورت کارشناس مدیریت شیلات و آبزی پروری استان فارس، تحقیقات و آزمایشات مختلف در زمینه آب و دیگر مسائل؛ گونه پرورشی را از ماهی قزل آلا به خاویاری تبدیل کرد.

آذرخش گفت:این مزرعه امسال توانست 400 کیلوگرم خاویار تولید و به بازار داخل و خارج کشور صادر کند همچنین در سال 95 برای اولین بار و سال 97 هم گوشت خاویار را به کشور روسیه صادر کرد.

او اظهار داشت:تولید 285 کیلوگرم خاویار درسال گذشته، استحصال خاویار از گونه های مختلف، توزیع بچه ماهی خاویار برای اولین بار از استان فارس و استفاده از تجهیزات به روز و مکانیزه آبزی پروری از دلایل انتخاب وی به عنوان نمونه ملی بود.

این مزرعه برای حمایت از گونه های در حال انقراض ماهیان خاویاری و کاهش صید مولدین از دریا اقدام به تولید چندین گونه از مولدین ماهیان خاویار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس برترملی در پرورش ماهیان خاویاری

فارس برترملی در پرورش ماهیان خاویاری