مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:352020-01-21پزشكي

نظارت بر تومورهای سرطانی با یک اسکن نوین


پژوهشگران موسسه تحقیقات سرطان کمبریج انگلیس اخیرا موفق به توسعه یک اسکن شده اند که از مولکول های مغناطیسی استفاده می کند تا سلول های بدخیم تومور سرطان پستان را مشاهده و شناسایی کند.

- پژوهشگران "موسسه تحقیقات سرطان کمبریج" انگلیس اخیرا موفق به توسعه یک اسکن شده اند که از مولکول های مغناطیسی استفاده می کند تا سلول های بدخیم تومور سرطان پستان را مشاهده و شناسایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، اسکن هایی که دارای آهن ربا هستند هم اکنون می توانند بر تومورهای سرطان پستان در لحظه نظارت کنند و نشان دهند که کدام قسمت از آنها به سرعت در حال رشد هستند.

تکنیک تصویربرداری که برای اولین بار در انسان مورد استفاده قرار گرفته است، شامل ساختن یکی از مواد شیمیایی مغناطیسی خود بدن و اسکن آن با دستگاه MRI است.

میدان مغناطیسی از یک ماده شیمیایی حاصل می شود که سلول های تومور بطور طبیعی از آن استفاده می کنند، بنابراین میزان از بین رفتن آن نشان می دهد که تومورهای سرطانی چقدر فعال هستند.

این می تواند به پزشکان کمک کند تا نوع سرطان افراد را تشخیص داده و چگونگی عملکرد آن را در یک نقطه خاص بررسی کنند.

پژوهشگران موسسه تحقیقات سرطان کمبریج در انگلستان این تحقیق را انجام دادند و این روش را بر روی هفت بیمار در بیمارستان ادن بروک این شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت بر تومورهای سرطانی با یک اسکن نوین

نظارت بر تومورهای سرطانی با یک اسکن نوین