مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:172020-01-21پزشكي

آغاز طرح پویش ملی سرطان در جنوب غرب خوزستان


آرش یلالی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در سطح 607 هزار نفر از جمعیت زیر پوشش 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان اجرا می شود.

وی گروه های هدف اصلی این پویش را نوجوانان و جوانان، بیماران بیان کرد و گفت: در پویش ملی سرطان تلاش می شود با تشخیص به موقع بیماری نسبت به درمان آن اقدام شود.

یلالی با بیان اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان در کشور است، اضافه کرد: خودمراقبتی و شناسایی به موقع نقش کلیدی را در درمان سرطان دارد و با چند اقدام ساده می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

وی با تشریح اهمیت کنترل و پیشگیری از سرطان گفت: افزایش کمیت و کیفیت اطلاعات مربوط به کنترل عوامل خطر سرطان و تغییر سیاست های مورد نیاز از اهداف مهم پایش ملی سرطان است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: درحال حاضر از هر 10 مرگ ومیر در کشور هفت مرگ و میر مربوط به بیماری های غیرواگیر است که از این تعداد پنج مورد مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی است.

یلالی اضافه کرد: بعد از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها مهم ترین عامل مرگ و میر هستند ولی علم ثابت کرده 40درصد سرطان ها قابل پیشگیری بوده و متاثر از سبک زندگی افراد می باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح پویش ملی سرطان در جنوب غرب خوزستان

آغاز طرح پویش ملی سرطان در جنوب غرب خوزستان