مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 10:302020-01-21بين الملل

تنش های تازه میان مصر و ترکیه/ هشدار السیسی به اردوغان


رییس جمهوری مصر با اعلام اینکه موفق شده چند قرارداد بین المللی اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه امضاء کند، به ترکیه هشدار داد، از انحصارطلبی در این دریا بپرهیزد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از العالم، عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر که برای شرکت در نخستین اجلاس سران کشورهای آفریقایی و انگلیس برای سرمایه گذاری مشترک در لندن به سر می برد، امروز به خبرنگاران گفت که برای اولین بار موفق شد چندین قرارداد اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه و منطقه صحرا در نزدیکی لیبی با شرکای خارجی امضاء کند تا واکنشی علیه اقدامات یکجانبه دولت ترکیه برای نقض حقوق کشورهای حاشیه این دریا و تهدید کشورهای خاورمیانه باشد.

براساس این گزارش، طارق المولا وزیر نفت مصر نیز دیروز در نخستین روز این اجلاس 9 قرارداد به ارزش 452،3 میلیون دلار برای اکتشاف و استخراج نفت و گاز در حوزه استحفاظی مصر و قبرس در دریا و خشکی با شرکای خارجی خود امضاء کند.

وی گفت که 9 قرارداد مورد نظر غیر از چند قرارداد دیگری است که مصر برای دریافت کمک مالی 84 میلیون دلاری برای حفر 38 چاه عمیق به منظور استخراج منابع انرژی فسیلی با طرف های خود امضاء کرده بود.

مصر از ماه ژوییه سال 2014 تا کنون موفق شده 79 قرارداد مشابه سرمایه گذاری با شرکای خارجی خود در حوزه دریای مدیترانه ای امضاء کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش های تازه میان مصر و ترکیه/ هشدار السیسی به اردوغان

تنش های تازه میان مصر و ترکیه/ هشدار السیسی به اردوغان