مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 09:452020-01-21فرهنگي

توسعه باشگاه های کتابخوانی در دستور کار متولیان آذربایجان غربی


رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد که با تحقق این هدفگذاری، 50 باشگاه کتابخوانی استان در سایت پایتخت کتاب ایران ثبت شود.

وی توسعه باشگاه های کتابخوانی را از مولفه های لازم برای انتخاب شهر پایتخت کتاب عنوان کرد و ادامه داد: آشنا کردن کودکان با فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و همچنین فرهنگ کار تیمی از جمله اهداف راه اندازی باشگاه های کتابخوانی است.

وی کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب، تقویت فرهنگ گفت وگو، تقویت استدلال و مهارت در بحث، افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با محیط های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی و کتابخانه را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

بابازاده به چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: فرصت ارسال آثار به این جام 10 بهمن سال جاری است و اثرهای برگزیده استانی به دبیرخانه مرکزی در تهران فرستاده می شود و باشگاه کتابخوانی برگزیده کشور در اسفند سال جاری معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش های اصلی رشد فرهنگ در شهرها مربوط به فرهنگسراهاست، گفت: فرهنگسراهای استان باید با کمک شهرداری ها فعالیت خود را افزایش دهد تا در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه گام های اساسی برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باشگاه های کتابخوانی در دستور کار متولیان آذربایجان غربی

توسعه باشگاه های کتابخوانی در دستور کار متولیان آذربایجان غربی