مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 09:152020-01-21اجتماعي

ظرفیت مغفول «خوشاکو» زیر تلی از برف


خوشاکو در 38 کیلومتری غرب ارومیه و در منطقه خوش آب و هوا و برفگیر راژان قرار دارد و با برخورداری از چشم انداز زیبا و کوه هایی با شیب مناسب از جذاب ترین پیست های اسکی کشور به لحاظ موقعیت طبیعی به شمار می رود.

پیست اسکی خوشاکو با توجه به قرار گرفتن در منطقه مرزی می تواند پذیرای گردشگران خارجی باشد و مسابقه های کشوری و بین المللی را میزبانی کند اما این امر مستلزم ایجاد زیرساخت هایی چون تله کابین، دستگاه برف ساز، پیست کوب، بالابرهای دیجیتال و .

است.

ساخت هتل و راه های دسترسی مناسب و همچنین بروزرسانی امکانات مستهلک فعلی در کنار سایر زیرساخت ها نیز می تواند موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه در فصل زمستان شود.

علاوه بر ضرورت توسعه زیرساخت ها، این منطقه به دلیل وجود هوای پاک و اکسیژن خالص از شهرت جهانی برخوردار است و بهره مندی از نظر کارشناسان گردشگری و ورزش های زمستانی بدون شک افق روشنی پیش روی این منطقه قرار خواهد داد.

خوشاکو در یک موقعیت ییلاقی قرار دارد و می تواند در صورت جذب سرمایه به پیست اسکی روی چمن نیز تبدیل شود تا همواره و در طول سال پذیرای اسکی بازان باشد.

پیست اسکی خوشاکو در زمان حاضر از کانون های تفریحات زمستانی در شمال غرب ایران به شمار می رود و عده زیادی از استان های مختلف و کشورهای خارجی برای اسکی، تیوب سواری،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت مغفول «خوشاکو» زیر تلی از برف

ظرفیت مغفول «خوشاکو» زیر تلی از برف