مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 08:502020-01-21اقتصادي

در تحریم10میلیون تن فولاد صادر کردیم/چرا صنعت فولاد 5بار تحریم شد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دوره تحریم صادرات فولاد افزایش داشته است، اعلام کرد: در تحریم 10 میلیون تن فولاد به دنیا صادر کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خداداد غریب پور امروز سه شنبه 1 بهمن 98 در همایش چشم انداز صنعت فولاد، با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور از سال گذشته تاکنون پنج نوبت با تحریم های ظالمانه آمریکا روبرو شده، گفت: هدف این تحریم های ظالمانه امریکا در حوزه فولاد و مواد معدنی، متوقف ساختن صادرات کشور بود؛ ولی این اتفاق رخ نداد و اتفاقاً صادرات رونق گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علیرغم این تحریم های سخت، امسال پیش بینی شده حداقل 10 میلیون تن صادرات فولاد محقق شود که ارزش آن بالغ بر چهار تا پنج میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات نشان می دهد دشمن نقطه قوت ایران را هدف گرفته، چراکه چهار میلیون نفر مستقیم در ارتباط با این صنعت اشتغال دارند؛ این در حالی است که براساس سند چشم انداز 1404 انتظار می رود امکان صادرات 20 میلیون تن فولاد فراهم شود، ضمن اینکه 25 میلیون تن در داخل به مصرف خواهد رسید؛ این در حالی است که براساس اطلاعات موجود مشخص می شود راهی که در صنعت فولاد ترسیم شده، درست است و امسال هم ظرفیت تولید فولاد به 37 تا 39 میلیون تن می رسد و تولید هم افزون بر 26 میلیون تن خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تحریم10میلیون تن فولاد صادر کردیم/چرا صنعت فولاد 5بار تحریم شد

در تحریم10میلیون تن فولاد صادر کردیم/چرا صنعت فولاد 5بار تحریم شد