مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 06:002020-01-21سياسي

مجلس پنج درصد بهای بلیط مسافری را به عوارض بین شهری اختصاص داد


نمایندگان مجلس مقرر کردند پنج درصد بهای بلیط حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسائل نقلیه زمینی و دریایی به عنوان عوارض به حساب شهرداری واریز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول بهمن) پارلمان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، 5 درصد از بلیط مسافری را برای عوارض بین شهری اختصاص داد.

در جریان بررسی ماده 34 این لایحه و از 204 نماینده حاضر در صحن پارلمان، 130 نماینده رای موافق، و 53 نماینده رای مخالف و 2 نماینده رای ممتنع دادند.

در ماده 34 لایحه مالیات بر ارزش افزوده آمده است: اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسائل نقلیه زمینی (به استثناء ریلی) و دریایی می کنند، مکلفند پنج درصد(5%) بهاء بلیط را با درج در بلیط و یا قرارداد (صورت-حساب)، حسب مورد، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران أخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدأ سفر واریز نمایند.

واریز عوارض مذکور بعد از موعد مقرر موجب تعلق جریمه ای به میزان دودرصد(2%) به ازای هر ماه تأخیر خواهد بود.

اختلاف و استنکاف از پرداخت عوارض موضوع این ماده مشمول ماده (77) قانون شهرداری ها مصوب 11/4/1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس پنج درصد بهای بلیط مسافری را به عوارض بین شهری اختصاص داد

مجلس پنج درصد بهای بلیط مسافری را به عوارض بین شهری اختصاص داد