مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 21:152020-01-20سياسي

آفلاتوکسین چیست؟


عضو هیئت علمی انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور ضمن ارائه تعریفی از آفلاتوکسین و وجود آن در مواد غذایی، در عین حال از عملکرد رسانه ملی در تولید برخی برنامه های تخصصی با دعوت از اشخاص حقیقی و بدون حضور مراجع ذی صلاح قانونی انتقاد کرد.

- عضو هیئت علمی انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور ضمن ارائه تعریفی از "آفلاتوکسین"و وجود آن در مواد غذایی، در عین حال از عملکرد رسانه ملی در تولید برخی برنامه های تخصصی با دعوت از اشخاص حقیقی و بدون حضور مراجع ذی صلاح قانونی انتقاد کرد.

دکتر سید امیرمحمد مرتضویان در گفت وگو با ایسنا، سم آفلاتوکسین را یکی از سموم قارچی معرفی کرد و گفت: برخی از قارچ ها توانایی ساخت سموم را در انواع فرآورده های غذایی مانند آبمیوه ها، رب گوجه فرنگی، لبنیات و.

را دارند که یکی از آنها آفلاتوکسین است که قابلیت ورود به شیر و لبنیات را نیز دارد.

یکی از راه های ورود سم آفلاتوکسین به شیر و لبنیات از راه غذای دام است؛ در صورتی که غذای دام آلوده باشد، وارد شیر شده و امکان سرایت از شیر به بدن انسان را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه معمولا سه نوع کپک منجر به ساخت سم آفلاتوکسین می شوند، اظهار کرد: بیشترین محل رشد این نوع قارچ ها که باعث به وجود آمدن سم آفلاتوکسین می شود، دامداری ها هستند اما، نمی توان گفت علت قطعی آلودگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفلاتوکسین چیست؟

آفلاتوکسین چیست؟