مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 17:452020-01-20اقتصادي

پرتو دهی شاهراه توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران


، وقتی صادرات غیرنفتی باید سهم قابل توجهی از تامین ارز کشور را برعهده بگیرد و نقش پررنگی در کاهش وابستگی بودجه به درآمد های نفتی داشته باشد؛ اهمیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی بیش از پیش ضروری می شود.

تولیدات صادرات محور، جلوگیری از خام فروشی و استفاده از شرکت های دانش بنیان به همراه حمایت های قانونی از صادرات و صادرکنندگان از جمله راهکار هایی است که می توانند موجب افزایش صادرات غیرنفتی کشور شوند.

یکی از چالش های اساسی در بخش کشاورزی این است که اساسا تولید محصولات کشاورزی در کشور ما صادرات محور و بر اساس تکمیل زنجیره تولید نیست.

در شرایطی که تولید محصولات کشاورزی تجاری نبوده و همچنان معیشت محور و نیاز محور باشد، طبیعتا کشاورز ما به نیت صادرات، تولید نمی کند و استانداردی هم رعایت نمی شودوطبیعی است که صادرات این محصولات هم با مشکل مواجه و هدررفت آن بالا باشد و به دنبال آن روز به روز از تعداد اقلام صادراتی کاسته شود.

این در حالی است که صادرات محصولات کشاورزی (چه به عنوان کالای خام و چه به عنوان کالای فراوری شده) یکی از مهم ترین بخش های صادرات کالاهای غیرنفتی است.

کالاهای کشاورزی به ویژه در بخش صادرات کالا و محصولات فرآوری نشده از حساس ترین و آسیب پذیرترین بخش های صادرات محصولات کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتو دهی شاهراه توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران

پرتو دهی شاهراه توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران