مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 14:252020-01-20اقتصادي

رشد 30 درصدی آموزش صنایع دستی در بافق


پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد 420 نفر در رشته های متعدد صنایع دستی آموزش ببینند.

- یزد، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: آمار آموزش هنرمندان صنایع دستی در 9ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 30 درصد رشد داشته است.

لیلی رنجبر افزود: باتوجه به برگزاری کلاس های آموزشی حصیر بافی، پته دوزی، مینای مس، سفال مس، سفالگری، گلیم بافی، تابلو فرش و سرمه دوزی بیش از 315 نفر در 9ماهه ابتدای سال آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 30درصد رشد داشته است گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال با برگزاری یک دوره آموزشی دیگر در رشته های متعدد، این آمار به بیش از 420 نفر برسد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به اینکه بیش از یکهزار نفر در شهرستان مشغول کار با صنایع دستی هستند تصریح کرد: فعالیت این تعداد در این زمینه بیشتر مبنای کمک در آمدی برای خانواده دارد و بیشتر این جامعه آماری را زنان در رشته حصیر بافی تشکیل می دهند.

رنجبر همچنین به تسهیلات در اختیار شاغلین صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به وام های بنیاد برکت، برای بافق سهمیه 100نفر اختصاص یافته تا به افراد مشغول به این حرفه یا در شرف ورود به این حرفه در روستا ها و شهر تعلق بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 30 درصدی آموزش صنایع دستی در بافق

رشد 30 درصدی آموزش صنایع دستی در بافق