مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 08:352020-01-20سياسي

مرجعیت جامعه اسلام در جهان باید تثبیت شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز پیشرو بودن را ویژگی جامعه اسلام دانست و گفت: مرجعیت اسلامی باید در جوامع جهانی اثبات شود و راه رسیدن به مرجعیت، - پاسخگو بودن عالمان دینی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله لطف الله دژکام دوشنبه در همایش منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: برخی از سیاستگزاران کشورهای غربی به دنبال این بودند که با رخنه بر جهان اسلام فُرَق مختلف اسلام را از بین ببرند.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید بیان کرد: در آیات مختلفی در قرآن هدایت اولاً توسط پیامبران و امامان انجام می پذیرد و پس از معصومین وظیفه هدایت گری در جامعه اسلامی بر عهده عقلای دین است.

وی افزود: از موضوعاتی در جوامع اسلامی دارای شبهه برای افراد است مردم باید با مراجعه به عالمان دینی این شبهات برطرف شود.

او با اشاره به برنامه جوامع غربی مبنی بر تسلط بر جامعه اسلامی تصریح کرد: نظام بین المللی در جهان با در نظر داشتن سلطه بر ممالک اسلامی به دنبال این است که برخلاف ایجاد پرسش از مرجع های دینی نگاه افراد جوامع اسلامی به غرب باشد.

او افزود: در دانشگاه های اروپا و آمریکا کلاس های شناسایی دین اسلام برگزار می شود و این هدفی است که آمریکا به دنبال آن است و می خواهد مرجعیت فقهای دینی را از بین ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرجعیت جامعه اسلام در جهان باید تثبیت شود

مرجعیت جامعه اسلام در جهان باید تثبیت شود