مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 16:102020-01-19فرهنگي

مراحل پایانی مرمت صحن میدان خان بافق


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: مرمت کاروان سرای میدان خان از سال 95 آغاز شده و جریان زندگی در این بافت تاریخی از طریق مرمت آن حاصل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، لیلی رنجبر افزود: طی چند روز آینده مرمت و بازسازی صحن کاروان سرای میدان خان با مجموعه ای از تغییرات جزیی و با اعتباری بیش از 130 میلیون ریال به پایان می رسد.

وی اظهار داشت: مرمت این بنا به صورت کف سازی حیاط با استفاده از مصالح سنتی آجر فرش با استفاده از آجر فرش 20 در 20 و آجر 10 در 20 و ملات ماسه، آهک، سیمان سفید و پودر سنگ در حال انجام است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق تأکید کرد: در کنار این مرمت، سر در ورودی میدان خان، طاق دوم، در حال احداث است و همچنین کاروان سرای زرتشتیان به طور کامل جداره سازی می شود.

رنجبر در رابطه با مرمت کاروان سرای زرتشتیان ادامه داد: کف سازی این بنا در اوایل سال جاری انجام شده و تا اواخر بهمن ماه مرمت آن به اتمام می رسد.

وی حصول جریان زندگی در این میدان تاریخی را از طریق مرمت آن بیان کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا 5 سال آینده یک هویت و بازآفرینی در این فضا ایجاد شود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق خاطر نشان کرد: مرمت میدان خان زمانی اتفاق می افتد که تمامی 29 مغازه این میدان به فضا های فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراحل پایانی مرمت صحن میدان خان بافق

مراحل پایانی مرمت صحن میدان خان بافق