مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 15:062020-01-19اقتصادي

بدون نگرانی شیر بنوشید


دکتر محمدجواد خشنود روز یکشنبه در پی انتشار مطلبی در خصوص آلوده بودن شیرهای مصرفی در بازار ایران به سم آفلاتوکسین گفت: آفلاتوکسین یک کشف تازه نیست و بیش از 40 سال است که وجود این سم قارچی در لبنیات، غلات، حبوبات، ادویه، میوه های خشک، مغزها مانند پسته، بادام و گردو شناخته شده است.

خشنود اضافه کرد: چندین سال است که در دنیا به ویژه در ایران، نظارت ها بر روی محصولات غذایی به ویژه لبنیات بیشتر شده است و کارخانه های تولیدی نیز با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و سالم و با تجهیز دستگاه ها و انجام روش های نوین و به روز دنیا، محصولاتی تولید و روانه بازار کنند که تمامی استانداردهای لازم را دارا باشد.

وی با بیان اینکه صنایع غذایی کشور به ویژه صنایع لبنی پیشرفت قابل توجهی در سطح منطقه داشته است گفت: ایران یازدهمین کشور تولیدکننده لبنیات در دنیا است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در توضیح نظارت های انجام شده در زمینه وجود آفلاتوکسین در محصولات مختلف، افزود: در سال گذشته، از 402 نمونه لبنیات و سایر محصولات مانند میوه های خشک شده، مغزها مانند گردو، بادام و پسته در آزمایشگاه مرجع معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فقط 23 مورد موارد غیر منطبق با استاندارد مشاهده شد، همچنین در سال جاری از 165 نمونه لبنیات مانند ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون نگرانی شیر بنوشید

بدون نگرانی شیر بنوشید