مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 12:052020-01-19دانش

ماهواره ظفر نماد افتخار جوانان و دانشمندان ایرانی


ماهواره ظفر به عنوان یکی از نمادهای افتخار برای جوانان و دانشمندان ایرانی در راستای پیشرفت های علمی تحویل وزارت ارتباطات شد تا در مدت زمان کوتاهی به سوی فضا پرتاب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، یکی از دستاوردهای جامعه دانشگاهی که نشان از پیشرفت علم و فناوری دارد طراحی و ساخت ماهواره ظفر است.

رشد علمی کشور به نقطه ای رسیده است که نخبگان دانشگاهی می توانند به راحتی و با استفاده از دانش و توان داخلی انواع ماهواره ها را با کارکرد های مختلف مورد طراحی و ساخت قرار دهند.

امروز ساعتی قبل نیز ماهواره ظفر که توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شد به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحویل داده شد.

این ماهواره دارای قابلیت های متنوع و مختلفی است که در این رابطه با تعدادی از مسؤولان به گفت وگو پرداختیم که در ادامه می خوانید: سکانس اول ، آذری جهرمی: آغاز فرآیند قرار گرفتن ماهواره ظفر در مدار محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز گفت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی  ماهواره های ظفر 1 و2 تست های موفق خود را پشت سر گذاشته اند و راهی پایگاه فضایی می شوند تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره ظفر نماد افتخار جوانان و دانشمندان ایرانی

ماهواره ظفر نماد افتخار جوانان و دانشمندان ایرانی