مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 11:502020-01-19دانش

نخستین «حلزون غارزی» ایران کشف و ثبت جهانی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی تحقیقات یک تیم تحقیقاتی شامل یاسر فاطمی و محمد جواد ملک حسینی از ایران و پژوهشگرانی از کشور های لهستان، - به تازگی یک گونه جدید از حلزون های غارزی_آبزی از اعماق غار های زاگرس، توسط محققان کشور، کشف و ثبت جهانی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی تحقیقات یک تیم تحقیقاتی شامل یاسر فاطمی و محمد جواد ملک حسینی از ایران و پژوهشگرانی از کشور های لهستان، اسلوونی و جمهوری چک یک جنس جدید و ششمین گونه حلزون غار های سولفیدی در دنیا کشف و ثبت جهانی شد که نتایج این اکتشاف در مجله مطالعات غار و کارست آمریکا به چاپ رسید.

سید محمد جواد ملک حسینی، دانشجوی دوره دکتری زیستشناسی غار از دانشگاه لیوبلیانا و محقق مؤسسه ملی زیست شناسی اسلوونی با اعلام این خبر به تسنیم گفت: غار بسیار با ارزش ماهی کور تشان، به سبب دارا بودن سولفید هیدروژن، میزبان گونه های بسیار خاص این چنین اکوسیستم هایی است که مشابه آن در کمتر نقط های از دنیا یافت می شود.

وی افزود: تا امروز 20 غار سولفیدی در دنیا و در کشور هایی چون، رومانی، استرالیا، آمریکا، ایتالیا و اسپانیا کشف شده که از میان آن ها فقط 5 غار میزبان حلزون های غارزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین «حلزون غارزی» ایران کشف و ثبت جهانی شد

نخستین «حلزون غارزی» ایران کشف و ثبت جهانی شد