مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 08:202020-01-19پزشكي

سلامت لبنیات داخلی بیش از سایر کشور ها


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان آفلاتوکسین در شیر تولید داخل کشور به مراتب از کشور های امریکا پایین تر و نزدیک به استاندارد های اروپایی است.

- درخصوص وجود سم آفلاتوکسین در شیر گفت: سم آفلاتوکسین همواره در خوراک دام ها موجود بوده و میزان آن در شیر 100 نانوگرم در لیتر است.

وی افزود: میزان این سم در لبنیات کشور های اروپایی 50 نانوگرم در لیتر و در امریکا 500 نانوگرم در لیتر است که مطالعات جهانی حاکی از نزدیک بودن لبنیات تولید داخل کشور به استاندارد های اروپایی و سلامت آن است.

حریرچی با بیان این که مردم درخصوص آفلاتوکسین نگران نباشند ادامه داد: بر اساس 51 مطالعه اخیر در جهان، میزان آفلاتوکسین در لبنیات روزبه روز کاهش می یابد و تولیدکنندگان ما نیز استاندارد های بهتری را رعایت می کنند.

وی افزود: در شیر غیرپاستوریزه احتمال بالا بودن آفلاتوکسین بیشتر است، زیرا کنترل روی آن انجام نمی شود.

حریرچی گفت: برخلاف گفته هایی که مربوط به سرطان زایی آفلاتوکسین در لبنیات است، سرطان اولیه کبد در کشور کم است و آن چه مربوط به آفلاتوکسین است بسیار کم و نادر است که در سال های اخیر هم رو به کاهش بوده است.

وی افزود: مردم به تولیدکنندگان و همچنین به دستگاه های نظارتی اعتماد داشته باشند و با توجه به اینکه سرانه شیر و لبنیات در کشور پایین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت لبنیات داخلی بیش از سایر کشور ها

سلامت لبنیات داخلی بیش از سایر کشور ها