مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 15:352020-01-18پزشكي

طرح سلامت روانی و مراقبت اجتماعی در کردستان اجرا می شود


فرزین رضاعی روز شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان اظهار داشت: مراجعه، شناسایی و درمان بهتر در سطح مرتقبت های اولیه، پذیرش، ارجاع بیشتر و مناسب تر در سطح تخصصی و بستری کمتر بیماران از جمله اهداف این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهر یا منطقه شهری 100 تا 300 هزار نفری معیار پیشنهادی برای انتخاب شهر پیشگام در اجرای این طرح است، اضافه کرد: این طرح در قالب سه بسته شامل خدمات سلامت روانی پایه، خدمات اجتماعی و مرکز بهداشت ابتدا در سنندج اجرا می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ارتباط با دستور کار دوم این جلسه که مربوط به بیان آمار خودکشی بود، افزود: انعکاس اخبار مربوط به خودکشی مستلزم انجام کار حرفه ای از سوی رسانه است و باید با مشورت دانشگاه علوم پزشکی اینگونه اخبار منتشر شود.

رضاعی تاکید کرد: این کار را نه برای سانسور خبری و نه پنهان کردن عملکرد مدیران دانشگاه نمی کنیم بلکه لازمه انتشار اخبار مربوط به خودکشی رعایت اصول علمی است تا بدین گونه شاهد رشد خودکشی های تقلیدی در جامعه نباشیم.

تشکیل کارگروه پیشگیری از خودکشی در استان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان نیز از تشکیل کارگروه پیشگیری از خودکشی در استان خبر داد و گفت: این کارگروه با عضویت دستگاه هایی مانند آموزش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سلامت روانی و مراقبت اجتماعی در کردستان اجرا می شود

طرح سلامت روانی و مراقبت اجتماعی در کردستان اجرا می شود