مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 14:452020-01-18اقتصادي

خروج دانش فنی ساخت دستگاه پیچش گرم از انحصار آمریکا


دانشمندان ایرانی با مشارکت متخصصان فولاد مبارکه دانش بومی ساخت دستگاه پیچش گرم با نرخ کُرنِش بالا را از انحصار آمریکایی ها خارج کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تحریم های ظالمانه را فرصتی برای رونق تولید ملی در صنعت فولاد دانست و گفت: این موفقیت بزرگ باحمایت و پشتیبانی مدیرعامل شرکت و همراهی دانشمندان داخلی کشور حاصل شده است.

سید مهدی نقوی، نورد داغ را یکی از مراحل مهم تولید فولاد با فرایند تبدیل تختال فولادی به کلاف بیان کرد و گفت: فرایند نورد داغ در خواص مکانیکی و ریزساختاری فولاد نقش به سزایی دارد که به منظور دست یابی به فولادهایی با خواص مکانیکی و ریزساختاری استاندارد، نیاز است پارامترهای نورد داغ شامل دماهای پیش گرم، خشن کاری و نهایی، نیروهای نورد، نرخ کرنش در مراحل خشن کاری و نهایی، نرخ کرنش در هر قفسه نورد، نرخ سرد کردن ورق در بستر خنک کاری همچنین دمای کلاف پیچی تحت کنترل قرار گیرد.

عضـــو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مجری این طرح هم گفت: دستگاه پیچش گرم با کرنش بالا، دستگاهی با فناوری پیشرفته است که برای نخستین بار در مقیاس صنعتی، به همت دانشمندان و متخصصان داخلی در ایران طراحی و ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج دانش فنی ساخت دستگاه پیچش گرم از انحصار آمریکا

خروج دانش فنی ساخت دستگاه پیچش گرم از انحصار آمریکا