مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 13:252020-01-18دانش

امکان استفاده از مایعات یونی برای جداسازی آب از نفت در کشور محقق شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نسترن حضرتی فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی مقطع دکتری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح شناسایی و بکارگیری مایعات یونی در بهبود کیفیت نفت خام صادراتی ایران گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد برآمدند تا با استفاده از مایعات یونی، آب را از نفت در راستای صادرات نفت با کیفیت جداسازی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نسترن حضرتی فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی مقطع دکتری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح شناسایی و بکارگیری مایعات یونی در بهبود کیفیت نفت خام صادراتی ایران گفت: امروزه بسیاری از کشور ها ازجمله ایران با آلودگی های شدید نفتی مواجه شده اند.

چنین نفت خام هایی برای تولید، انتقال و پالایش، مشکلات بسیاری ایجاد می کنند و مسیر دشوارتری را تا رسیدن به محصول پتروشیمی طی می کنند.

مقدار آب و رسوبات یک ویژگی فنی از ناخالصی های مشخص نفت خام است.

هنگامی که استخراج از یک مخزن نفتی صورت می گیرد، نفت خام حاوی مقادیری از آب و ذرات معلق از سازند مخزن است وی با بیان اینکه حضور قطرات امولسیون باعث افزایش ویسکوریته می شود که می تواند باعث افزایش هزینه های انتقال نفت شود، خاطر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان استفاده از مایعات یونی برای جداسازی آب از نفت در کشور محقق شد

امکان استفاده از مایعات یونی برای جداسازی آب از نفت در کشور محقق شد