مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 12:552020-01-18پزشكي

تحریم های امریکا موجب عدم دسترسی دارو به بیماران نادر ایران شده است


دکتر حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در پی سفر رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت به اسپانیا و نامه بنیاد بیماریهای نادر ایران در خصوص کمبود داروهای بیماران نادر با رسانه های این کشور گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، قشقاوی به رسانه های اسپانیا اعلام کرد: شرکتهای دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق امریکا نمی توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.

با توجه به کمبود داروهای بیماران ام پی اس و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران طی نامه ای از قشقاوی درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا دکتر مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با دکتر قشقاوی در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین داروهای بیماران نادر گفتگو کردند.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو، آمریکا برای تامین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های امریکا موجب عدم دسترسی دارو به بیماران نادر ایران شده است

تحریم های امریکا موجب عدم دسترسی دارو به بیماران نادر ایران شده است