مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 12:352020-01-18بين الملل

روند صلح بدون حضور دولت افغانستان به نتیجه نمی رسد


از کابل؛ سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: روند صلح بدون حضور دولت این کشور به نتیجه نمی رسد.

صدیق صدیقی امروز شنبه در نشست خبری در کابل تاکید کرد: تا زمانی که دولت افغانستان در روند صلح دخیل نباشد، این روند بی مفهوم خواهد بود و به نتیجه نخواهد رسید چرا که این صلح متعلق به مردم و دولت افغانستان است.

سخنگوی دولت افغانستان بار دیگر با طرح کاهش خشونت مخالفت کرد و گفت: تنها راه برای پایان جنگ و خشونت در افغانستان، آتش بس است و به جز این نمی توانیم به صلح پایدار برسیم.

صدیقی با بیان اینکه تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات آمریکا و طالبان صورت نگرفته است، افزود: کاهش خشونت، مساله ای مبهم است و جنبه حقوقی و عملی ندارد، اما آتش بس یک اصل پذیرفته شده بین المللی است.

سخنگوی دولت افغانستان در حالی این اظهارات را مطرح کرد که سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از نزدیک شدن به یک توافق با آمریکایی ها خبر داد.

گفته می شود طالبان با آتش بس مخالفت کرده است و آمریکایی ها نیز به جای آتش بس خواستار کاهش خشونت از سوی طالبان برای امضای توافقنامه صلح شده اند.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی از آن است که نمایندگان آمریکا، ناتو، سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره کاهش خشونت در افغانستان به توافق رسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند صلح بدون حضور دولت افغانستان به نتیجه نمی رسد

روند صلح بدون حضور دولت افغانستان به نتیجه نمی رسد