مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 11:262020-01-18پزشكي

مادران باردار و نوزادان سمنان در طرح کوهورت پایش می شوند


نوید دانایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا طرح کوهورت را تحقیقاتی آینده نگر عنوان و بیان کرد: طرح کوهورت سلامت کودکان را از مراحل جنینی تا سن 5 سالگی مورد بررسی قرار می دهد.

وی افزود: مادران ساکن در شهرستان های استان سمنان پس از تایید بارداری و قبل از هفته پانزدهم بارداری می توانند به منظور شرکت در این طرح به مرکز بهداشت شهرستان سمنان یا مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین(ع) مراجعه کنند.

دانایی پایان خرداد 1399 را آخرین فرصت ثبت نام در این طرح عنوان و اضافه کرد: بررسی شاخص هایی مانند تغذیه، سبک زندگی، مسایل شغلی والدین و تاثیر آلودگی آب و هوا بر روی جنین و نوزادان، بخشی از موارد مد نظر در این طرح پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه از سال های گذشته این تحقیقات آغاز شد، افزود: بر اساس مطالعات و بررسی های وزارت بهداشت و درمان بر بافت جمعیتی کشور، این طرح در سال های گذشته به سه استان سمنان، یزد و اصفهان، سپرده شد و امسال استان های مازندران و کرمان نیز برای اجرای این طرح اضافه شدند.

این مقام مسوول با بیان اینکه منافع طرح تحقیقاتی کوهورت مشمول کل جمعیت می شود، بیان کرد: بخشی از هزینه های اجرای این طرح در استان سمنان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و بخشی دیگر نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار و نوزادان سمنان در طرح کوهورت پایش می شوند

مادران باردار و نوزادان سمنان در طرح کوهورت پایش می شوند