مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 10:202020-01-18پزشكي

توضیح سازمان غذا و دارو در مورد وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات


سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اظهارات یک جانبه در مورد وجود سم آفلاتوکسین در محصولات غذایی، گفت: متأسفانه این شیوه ورود به موضوع درست نیست و ظاهراً هم این رفتار نادرست باب شده است.

- به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو؛ آقای دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه موضوع آفلاتوکسین در مواد غذایی موضوعی جهانی است، گفت: این مسأله حداقل چهار دهه نقل محافل علمی و فنی است و بررسی روند آن در ایران نشان می دهد در همه سال های اخیر میزان آفلاتوکسین در مواد غذایی از جمله لبنیات و خشکبار روند کاهشی داشته است، متأسفانه هر از گاهی افرادی بدون اشاره به مقدمه و موخره، مطالبی را مطرح می کنند که نه تنها کمکی به ارتقای سلامت و سواد سلامت جامعه نمی کند بلکه به تشویش اذهان هم می انجامد.

آقای جهانپور افزود: آفلاتوکسین موضوعی است که سالهاست محل تمرکز و توجه سازمان بهداشت جهانی و فائو و بالتبع نظام سلامت و نهاد های نظارتی کشور هست، موضوع جدیدی نیست که انگار یک کشف جدید است در یک برنامه تلویزیونی زنده افکار عمومی را با آن بمباران کنند گویی بلایی یک شبه آن هم بر سر مردم ایران نازل شده است.

وی خاطرنشان کرد: آفلاتوکسین یک معضل در مواد غذایی بویژه لبنیات و خشکبار و فرآورده های گیاهی است، کشور های مختلف حد مجاز متفاوتی برای آن در مواد غذایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح سازمان غذا و دارو در مورد وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات

توضیح سازمان غذا و دارو در مورد وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات