مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 دی 1398 ساعت 14:552020-01-17بين الملل

کارشکنی عربستان در تشکیل دولت لبنان


عربستان در واکنش به شکست طرح های منطقه ای اش در عراق, سوریه و یمن, همچنان در تعیین نخست وزیر لبنان و آغاز بکار کابینه ای که به مقاومت نزدیک باشد کارشکنی می کند.

- عربستان در واکنش به شکست طرح های منطقه ای اش در عراق, سوریه و یمن, همچنان در تعیین نخست وزیر لبنان و آغاز بکار کابینه ای که به مقاومت نزدیک باشد کارشکنی می کند.

بر اساس گزارش رسانه های نزدیک به احزاب شیعه در لبنان؛ نمایندگان پارلمان لبنان هنوز برای انتخاب نخست وزیر اصلح به نتیجه نرسیده اند و به همین جهت فاز جدیدی از اعتراضات از روز دوشنبه در بیروت پایتخت لبنان و دیگر شهرهای این کشور آغاز شده و در این بین تلاشهای پشت پرده بعضی از کشورهای طماع منطقه بی تاثیر نبوده است.

در این بین عربستان سعودی بیش از هر کشور دیگری مصالح خویش را درلبنان به انتخاب نخست وزیر مورد تایید و صاحب نفوذ خود مرتبط دانسته و به همین خاطرهمچون گذشته در رویکردی نرم و تطمیعی درجریان انتخاب کابینه در پارلمان لبنان بدنبال تفرقه میان جریان های شیعی با دیگر جریانها در این کشور کوچک حاشیه دریای مدیترانه است.

عربستان پیش از این با ترفندهای صهیونیستی - امریکایی و با پرداخت میلیون ها دلار فاز جدیدی از تفرقه افکنی را در لبنان کلید زده بود تا بلکه بتواند در انتخابات زود هنگام این کشور تاثیر گذار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشکنی عربستان در تشکیل دولت لبنان

کارشکنی عربستان در تشکیل دولت لبنان