مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 13:502020-01-14سياسي

لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!


وزیر خارجه انگلیس متعاقب اقدام تأمل برانگیز تروییکای اروپایی در فعال کردن مکانیسم ماشه مدعی شد: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم! - وزیر خارجه انگلیس متعاقب اقدام تأمل برانگیز تروییکای اروپایی در فعال کردن مکانیسم ماشه مدعی شد: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه و به دنبال بیانیه تأمیل برانگیز 3 کشور اروپاییِ طرف ایران در توافق بین المللی سال 2015 موسوم به برجام در پیام هایی در خصوص نطق پارلمانی خود در مجلس عوام کشورش در این باره توییتری نوشت: نمایندگان را درباره چرایی فعال سازی این مکانیسم در جریان گذاشتم.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص ادعا کرد: می خواهیم توافق هسته ای با ایران را زنده نگه داریم.

اگر ایران اراده این کار را داشته باشد، لندن از توان دیپلماتیک خود استفاده می کند تا در همکاری با شرکاء مسیر رو به جلویی را ترسیم نماید.

شایان ذکر است، در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

متعاقب این اقدام خصمانه واشنگتن، ایران پس از بیش از یک سال صبر راهبردی تا کنون در 5 مرحله و بر اساس مادتین 26 و 36 مصرح در برجام برخی از تعهداتش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!

لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!