مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 11:152019-12-18اقتصادي

شناخت یک منطقه روستایی نیازمند شناخت مردم آن روستا است


عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران گفت: بررسی ابعاد اجتماعی اقتصادی اجرای پروژه های عمرانی روستاها نیازمند شناخت روستا و مردم آن است.

- مهدی رمضان زاده ظهر امروز در نشست علمی مدیریت آب در مناطق بالادست که در سالن همایش دانشکده اقتصاد دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه در سال های اخیر سهم روستاها در جمعیت به نسبت شهر کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: 80 درصد منابع طبیعی کشور، جاذبه های تاریخی و گردشگری در روستاها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای کشور در بخش های مختلف طبقه بندی شده اند، تصریح کرد: این طبقه بندی شامل تنوع در توپوگرافی، اقلیم، معیشت، اوضاع اجتماعی، زبان، مذهب، قومیت، مالکیت، منابع آبی، نوع خاک و جنس زمین است.

عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران با بیان اینکه از آنجا که روستاها در رابطه با این عوامل و ده ها عامل دیگر شکل گرفته و به وجود آمدند، گفت: این رابطه ها و ایجاد آن در روستاها باعث شد تا تنوع روستایی بیشتر شود.

رمضان زاده خاطرنشان کرد: شکل و چهره زمین و بالاخص عامل ارتفاع در توزیع و شکل گیری روستاهای کشور بسیار موثر بوده اند اما ارتفاعات جاذب جمعیت نیستند و به طور کلی شکل زمین در ایران، توزیع تیپ و در نتیجه معیشت در روستاها نقش مهمی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت یک منطقه روستایی نیازمند شناخت مردم آن روستا است

شناخت یک منطقه روستایی نیازمند شناخت مردم آن روستا است