مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:402019-12-16پزشكي

جلوگیری از تولد 12فرد معلول به واسطه انجام آزمایشات ژنتیک درهمدان


معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از جلوگیری تولد 12 فرد معلول به واسطه انجام آزمایشات ژنتیک خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بهزیستی همدان، امیرکوکاییان با اشاره به اجرای طرح غربالگری ژنتیک برای 3800 نفر در سال گذشته، بیان کرد: غربالگری ژنتیک در سنین 15 تا 25 سال و افراد در آستانه ازدواج به صورت کاملا رایگان و به منظور مراقبت های ژنتیکی و جلوگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت و بیمار، هرساله در استان توسط بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری غربالگری ژنتیک بیش از ازدواج به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده است، عنوان کرد: آزمایش های ژنتیک برای افراد نیازمند به انجام این آزمایش با اولویت اشخاص بی بضاعت و تحت پوشش بهزیستی در سال جاری از اواسط آبان ماه اجرا شده است.

کوکاییان با تاکید بر اینکه غربالگری ژنتیک به صورت کاملا رایگان انجام می شود، عنوان کرد: باتوجه به بودجه بسیار کم بهزیستی در حوزه غربالگری ژنتیک، هدف گذاری مدیران برای انجام غربالگری برای 2هزار نفر از هم استانی ها صورت گرفته است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه سال گذشته 851 نفر به واسطه آزمایشات ژنتیک به مراکز مشاوره ای مربوطه ارجاع داده شدند، اظهار کرد: از همین ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از تولد 12فرد معلول به واسطه انجام آزمایشات ژنتیک درهمدان

جلوگیری از تولد 12فرد معلول به واسطه انجام آزمایشات ژنتیک درهمدان