مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 08:402019-12-16اقتصادي

جزییات انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی


رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان، گامی برای توسعه مناطق شرقی کشور است، خبر داد: ارزش نهایی پروژه انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور به 2.

- 5 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور تصریح کرد: این پروژه در سه فاز 250 میلیون متر مکعبی تعریف شده که در مجموع 750 میلیون متر معکب آب را به این مناطق منتقل خواهد کرد.

پروژه 1500 کیلومتری وی طول کل مسیر انتقال آب را 1500 کیلومتر اعلام و تاکید کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو این پروژه را هدایت خواهند کرد تا زمینه ساز توسعه مناطق شرقی کشور شود.

به گفته وی، همکاری های استانداری ها، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو نقش ویژه ای در پیشبرد این طرح ملی دارد.

وی با تاکید بر اینکه 60 درصد آب انتقالی به مصارف شرب خواهد رسید، اظهار کرد: سهم شرکتهای معدنی و صنایع معدنی 20 درصد از سرمایه گذاری است و آماده حضور در مناطق شرقی کشور هستند.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: شرکتهای فولاد مبارکه، فولاد خراسان، اپال پارسیان، توسعه صنایع فراگیر سناباد (وابسته به فولاد خوزستان) و فولاد شرق کاوه (که بیشترین سهم را در تامین سرمایه تقبل کرده است) اقدام به سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی

جزییات انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی