مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 07:562019-12-16سياسي

منقح سازی قوانین و مقررات قضایی از لازمه های اجرای عدالت است


منقح سازی قوانین و مقررات قضایی، از لازمه های اجرای عدالت در جامعه به شمار می رود و معاونت حقوقی در این رابطه عزم جزمی دارد.

- معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: منقح سازی قوانین و مقررات قضایی، از لازمه های اجرای عدالت در جامعه به شمار می رود و معاونت حقوقی در این رابطه عزم جزمی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از معاونت حقوقی قوه قضاییه حجت الاسلام، محمد مصدق با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه تنقیح قوانین و مقررات میان سه قوه در سال جاری فضا و بستری ملی برای انجام بهینه تنقیح قوانین و مقررات فراهم ساخته است، اظهار کرد: منقح ساختن قوانین و مقررات به خصوص در حوزه قضایی امری الزامی و ضروری است؛ چرا که پراکندگی، ابهام، اجمال، تراکم و مشخص نبودن ناسخ و منسوخ قوانین، معضلات عمده ای است که دستگاه قضایی با آن روبرو است.

وی با بیان اینکه معضلات فوق، مسائل و مشکلات بسیاری برای قضات به عنوان مجریان عدالت پدید می آورد، خاطرنشان کرد: این امر تنها اختصاص به قضات ندارد، بلکه معضلات یادشده مردم را نیز به طور جدی آسیب پذیر می سازد؛ در جایی که تشخیص قوانین ناسخ و منسوخ و یا موارد ابهام و اجمال برای قضات و متخصصین، امری دشوار است چگونه عموم مردم قادر به تشخیص آن خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منقح سازی قوانین و مقررات قضایی از لازمه های اجرای عدالت است

منقح سازی قوانین و مقررات قضایی از لازمه های اجرای عدالت است