مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 07:562019-12-16سياسي

استفساریه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات از دستور کار مجلس خارج شد


استفساریه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات به دلیل تغییر ماهیت صورت گرفته در آن و مغایرت با آیین نامه داخلی مجلس از دستور کار امروز خارج شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح یک فوریتی استفساریه تبصره (1) ماده (13) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در دستور کار امروز (دوشنبه 25 آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت که در نهایت به دلیل تغییر ماهیتی و مغایرت با آیین نامه داخلی مجلس از دستور کار خارج شد.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس در اخطاری بر اساس اصل 110 قانون اساسی و با استناد به مواد 140، 144، 150 و 151 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت این طرح تغییر پیدا کرده است ضمن اینکه استفساریه در خصوص این است که قانونگذاری صورت نگیرد کما اینکه این مورد در تفسیر قبلی شورای نگهبان نیز مطرح شده بود.

وی تصریح کرد: این استفساریه برخلاف ماده 7 سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است و نظر هیأت عالی نظارت نیز همین است ضمن اینکه مغایر با اصل 110 و اصل 173 قانون اساسی است؛ ضمن اینکه ماهیت طرح به طور کامل تغییر پیدا کرده و به یک طرح جدید تبدیل شده است بنابراین باید مطابق باب دوم آیین نامه داخلی مراحل آن طی شود از سوی دیگر این طرح ارائه شده با آنچه طراحان مطرح کردند نیز تفاوت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفساریه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات از دستور کار مجلس خارج شد

استفساریه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات از دستور کار مجلس خارج شد