مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 19:202019-12-15فرهنگي

از ویترینِ دریانوردی تا موزه ای که باید احداث شود


علاوه بر تاکید معاون میراث فرهنگی کشور برای لزوم ایجاد «موزه دریانوردی» در این سرزمین غنی از تاریخ، مدیرکل موزه ملی ایران از ساختِ دو ویترینِ استاندارد برای نمایش آثار مرتبط با دریانوردی در موزه ملی ایران خبر داد.

- علاوه بر تاکید معاون میراث فرهنگی کشور برای لزوم ایجاد موزه دریانوردی در این سرزمین غنی از تاریخ، مدیرکل موزه ملی ایران از ساختِ دو ویترینِ استاندارد برای نمایش آثار مرتبط با دریانوردی در موزه ملی ایران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هزاران سال ارتباط انسان و دریا در ایران در قالب نمایشگاه انسان و دریا و با نمایش 160 اثر تاریخی مرتبط با دریانوردی در موزه ملی ایران مرور شد؛ نمایشگاهی که قرار است در طول دو ماه فعالیت در گالری موقت موزه پیش از تاریخ موزه ملی ایران، آثار تاریخی از محوطه هایی مانند سیراف، دیوار گرگان، هرمز، قشم، چغامیش و شوش را به نمایش درآورده است.

در واقع این مجموعه بیش از 30 هزار سال از پیشینه ارتباطی انسان و دریا از دوره پارینه سنگی جدید تا اواخر دوره قاجار را روایت می کند.

در آیین افتتاح این نمایشگاه که یکشنبه - 24 بهمن - در موزه ملی ایران برگزار شد، جبرییل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران - در سخنانی گفت: ایرانیان از دوره پارینه سنگی یعنی بیش از 30 هزار سال تلاش کردند تا از مواهب دریایی برخوردار باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ویترینِ دریانوردی تا موزه ای که باید احداث شود

از ویترینِ دریانوردی تا موزه ای که باید احداث شود